Portugal - Reisverslag uit Pegões, Portugal van jorben - WaarBenJij.nu Portugal - Reisverslag uit Pegões, Portugal van jorben - WaarBenJij.nu

Portugal

Door: Jorben van der Lugt

23 Mei 2015 | Portugal, Pegões

Eindelijk is het zo ver, na een avondje gezellig eten bij de watertuin met mijn vrienden vertrek ik op zaterdag 9 mei naar Portugal. Het vliegtuig vertrekt om 06:40.

Op Lissabon werden we opgehaald door onze stagebegeleider Jerry Jacobs. In een Ford transit maakten we gelijk kennis met de enorm slechte wegen hier in Portugal. Na een uurtje rijden kwamen we aan bij het bedrijf Jacobus van Schie. Hier kregen we een rondleiding over de tuin van zo'n 18 hectare. na een rondje te hebben gelopen en wat uitleg zijn we naar ons appartement gegaan. Hier was alles top! 3 Kamers, 2 badkamers een keuken en een woonkamer en een balkon. alle ramen hebben rolluiken, als we terug komen van werk is het heerlijk koel.
Zaterdag avond hebben we met onze stagebegeleider wat gedronken en zijn we niet al te vroeg naar bed gegaan.

Maandag konden we gelijk aan de bak. iets voor half 8 kwamen we aan op de tuin. Ik mocht met de maaimachine de hortensia's kort maaien. een prima klus met een lekker zonnetje in je nek. Het werken in de warme temperaturen is goed uit te houden. Doordat de luchtvochtigheid hier een stuk lager is dan in Nederland is het een stuk minder benauwd. Temperaturen als 30 graden zijn prima werkomstandigheden.

De eerste week verloopt verder prima, geen bijzonderheden en we vinden al aardig ons plekkie in het locale dorp pegoes.

Week 2:

Na een week waarin alles ze gangetje is gegaan. Het weekend zijn we naar een plaatselijke feestweek gegaan waar stierenrennen was. Iedereen had het goed naar ze zin. Maandag zijn we weer aan het werk gegaan. De eerste 2 weken was het werk niet heel bijzonder. na 2 weken zijn we bij elkaar gaan zitten en heeft iedereen kunnen aangeven wat hij of zij leuk vind. Dinsdag was een mindere dag. Kelly heeft besloten om terug te gaan naar Nederland. Ze had het niet naar der zin en miste het thuisfront erg. Dit was voor niemand leuk, maar beter voor haar.

De rest van de week heb ik weer met de maaimachine gelopen. Ik vind dit prima werk. Zaterdag heb ik wel aangegeven dat het mij leuk lijkt om wat meer van de logistiek te zien. Dit staat dan ook op de planning voor week 3.

Komend weekend gaan we weer kijken of er wat te beleven valt in het dorp. Dit is de afgelopen weekenden ook goed bevallen.

We hebben het hier tot nu toe in Portugal heel erg goed naar ons zin. Niks te klagen.

• 24 Mei 2015 - 12:22

Frans:

Hoi Jorben,

Leuk dat je wat laat weten. Paar foto's kan ik niet zien. Heeft iedereen dat? Lekkere temperaturen daar. Hier is het vandaag lekker maar schiet nog niet echt op. Alles nog onder de 20 graden. Rustig aan daar. Doen jullie ook af en toe een dagje fris drinken?

• 25 Mei 2015 - 21:25

Raymond Hedges:

Hi Jorben,

Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! Geniet ervan

Gr

Raymond Hedges