week 4 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van jorben - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van jorben - WaarBenJij.nu

week 4

06 Juni 2015 | Portugal, Pegões

Na een heel mooi weekje is er weer genoeg om te vertellen, te beginnen met vorige week zaterdag.

Zoals ik zei was het nog niet zeker of wij naar Albufeira konden. onze stagebegeleider kwam met slecht nieuws, hij had het te druk en 2 dagen albufeira zat er voor hem niet in. Toen we dit te horen kregen baalde we best behoorlijk, maar hebben we toch maar gevraagd of het niet mogelijk was dat wij de auto met ze 5e mochten lenen. dit was geen probleem en zo konden we aan onze rit van (heen en terug) zo'n 5 uur gaan beginnen !
muziek aan, goed insmeren en bier mee voor degene zonder rijbewijs.
dit beloofde 2 topdagen te worden. De allereerste afslag namen we gelijk verkeerd en dit betekende een half uur omrijden. Het zijn hier allemaal hele lange wegen met weinig afslagen dus als je verkeerd rijd kost dat veel tijd. op de tolweg beland in de goede richting is het enorm rustig. de tolwegen zijn vrij duur en iedereen vermijd ze hier. om Half 2 komen we aan in Albufeira en gaan we naar het hotel met de vraag of we alvast mogen zwemmen, aangezien we de kamer volgens de website pas om 16:00 uur in mochten. we mochten gelijk onze kamer in om half 2 en konden gaan zwemmen. In de avond zijn we in het centrum uit eten geweest en daarna flink gaan stappen tot in de vroege morgen. Zondag zouden we om 10:00 uur het hotel weer uit moeten, Helaas werd de eerste pas om 14:00 uur wakker. gelijk naar de receptie en dit betekende 5 euro de man extra betalen. dat had iedereen er wel voor over. Om een uur of 19:00 zijn we terug gaan rijden. Half 11 waren we thuis en konden we terug kijken op 2 super dagen.

Maandag konden we weer aan het werk. Ik heb de hele week bij de oppotmachine gestaan en kreeg steeds meer verantwoordelijkheid. het was best leuk en de tijd vloog weer voorbij. we kunnen het goed vinden met onze stagebegeleider en kunnen alles bespreken.

Voor dit weekend hebben we nog weinig op de planning staan. waarschijnlijk onze rust pakken bij het zwembad en maandag weer aan de slag !

• 08 Juni 2015 - 10:22

Frans:

Ik ben benieuwd of het al verstandig was om terug te rijden.... maar het klinkt allemaal heel leuk. Auto na afloop nog gewassen of doen ze daar niet zo druk aan in Portugal. Hier wordt het nog steeds niet echt warm, zonnetje schijnt wel maar fris windje dus ik raad jullie aan om nog even te blijven.